Verschillende soorten benzine inspuitingen
Brandstof Injectie
Tegenwoordige auto's zijn alle uitgevoerd met een geavanceerd elektronisch brandstof injectie systeem ook wel motormanagement genoemd welke in staat is nauwkeuring de juiste hoeveelheid brandstof af te regelen per cilinder ook wel multi-point injectie genoemd afgekort MPI.
Daarin hebben we weer een belangrijk onderscheid in indirecte brandstofinspuiting of directe brandstofinspuiting.
MPI:
MPI staat voor Multi Point Injectie welke indirect brandstof inspuiting vlak voor de inlaatkleppen van de motor doet deze techniek is al jaren in gebruik. Ondanks dezelfde basis methode zijn er verschillende uitvoeringen en varianten met ook verschillende regelstrategieën. Deze motoren kunnen worden voorzien van ons VSI 2.0 LPG systeem.
DI- MPI
DI- MPI staat voor DIrecte Multi Point Injectie waarbij de brandstof direct in de verbrandingsruimte van de motor wordt geïnjecteerd dit gebeurd onder een hoge druk. ( tussen de 50 en 250 bar )
Waarom autofabrikanten deze keuze maken omdat deze methode van benzine inspuiting efficiënter is, doordat er nauwelijks verliezen zijn van neerslaan van de brandstof op kanalen van de inlaat of cilinderwand, en de compressie verhouding hoger kan waardoor de motor schoner en efficiënter presteert. Wel 1 nadeel dat deze meer partikels (fijnstof) produceert, maar dat kunnen we op LPG weer behoorlijk reduceren tot gemiddeld wel 95%.
Ondanks dezelfde basis methode zijn er veel verschillende uitvoeringen en varianten met ook verschillende complexere regelstrategieën.
En dus ook verschillende LPG systemen om bijna alle uitvoeringen te kunnen voorzien van een LPG systeem hebben we 2 verschillende systemen VSI 2.0 DI en DLM>